
çetin kelimesinin anlamıdır termodinamik- benim bir teorim var!-üniversitelerde termodinamik dersi veren hocalar delidir!-ayrıca inanılmaz ukalalardır - Berrin hocamın sınav kağıdıma düştüğü notlar gözümün önüne geldi "bu sistemin yeryüzünde çalışması imkansız, git bunu uzaya kur-0"- haklılar tabii- termodinamiği anlamışlar ve anlatıyorlar- birde Yunus Çengel'in termodinamik kitabı vardır, bütün ilahi kitaplardan daha yücedir- çünkü o evrenin işleyişi hakkında bir fikir verir- yasaları vardır termodinamğin imanın şartları gibi-0.yasa: iki sistem arasında madde ve ısı alışverişi yoksa termodinamik denge içindedirler-1. yasa: enerji vardan yok edilemez, yoktan var edilemez-2. yasa: ısısı düşük bir sistemden ısısı yüksek bir sisteme kendiğinden ısı transferi olmaz- burda entropi hayatımıza girer, ne diye sormayın sakın, felsefeciler bile uğraşmıştır bunun için,ama tam bir ifade kimse veremez, Yunus Çengel'de açık açık söyler bunu konunun girişinde kesin bir tanımı yok,termodinamiği anlayacağını düşünen öğrencinin mavi ekranı verdiği andır bknz:ben yaşadım- entropi dünyada sürekli artmaktadır çünkü %100 verimle çalışan birşey yoktur(imkansızdır),düşünür kimseler buna takmıştır işte, entropi arttığı için kaosta artar!(neden demeyin burası beni aşar)-ve terodinamiğin 3. yasası: mutlak sıfırda(-273derece C ya da 0 Klevin) atom hareketi durur.Bu şekilde kuralları sıralayınca çok basit gibi gözüküyor-işte bu nedenle de evrenselliğe ulaşıyor bence- dinlerin yapamadığını yapıyor- ben matematiğin kesinliğine bayılıyorum-tapıyorum- ya doğru ya yanlış arası yok işte - arada entropi gibi arsızlar çıkıor, anla anlayabilirsen-hayatta entropi gibi- tanımla tanımlayabilirsen- anla anlayabilirsen- doğrumu yanlış mı-iyi mi kötü mü....Kafam çok karışık bebeğim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder